1e week Malaysia! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Naomi Zandberg - WaarBenJij.nu 1e week Malaysia! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Naomi Zandberg - WaarBenJij.nu

1e week Malaysia!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

20 Augustus 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Goedemorgen allemaal!

Een nieuw avontuur en een nieuw reisverslag! Het is alweer een week geleden dat we vertrokken vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur. Na een vlucht van 11 uren waren we veilig aangekomen op Kuala Lumpur.

In Kuala Lumpur verbleven we 1 nacht, we hebben even gekeken in China Town waar we dichtbij zaten maar daarna eigenlijk snel naar bed gegaan want we waren toch best wel moe van de vlucht. De volgende dag hebben we de bus genomen naar Penang, heel toevallig zat het busstation onder ons hotel dus dat scheelde weer wat sjouwen met al onze koffers.

Na een busreis van ongeveer 6 uren waren we aangekomen in Penang, hier verbleven we bij een vriend van Tessa die ze kende van een stage. Heel mooi hotel en we werden hartelijk ontvangen zoals VIP's. 'S avonds zijn we de stad ingegaan met Silvan (bekende van Tessa) en heeft hij ons alle mooie plekjes laten zien van de stad. Zo is er in de stad een Unesco gebied die sinds kort helemaal wordt opgeknapt door muur schilderingen dus door heel de stad vind je de mooiste beschilderingen en kunst. We hebben lekker gegeten en daarna nog een drankje gedaan op een dakterras, toen voelde we ons toch wel helemaal chic!
Op straat werden ook nog allemaal offers gedaan, we kwamen er achter dat het de 1e van de 7e maand is van de Chinese kalender. Dit is de holy ghost maand, dus volgens de Chinese cultuur moesten er offers gemaakt worden aan de goden. Heel bijzonder om te zien!
De volgende dag hebben we alle mooie plekjes gezien met een taxi, die bij ons bleef en ons rond reed. Zo zijn we naar 'kek lok si' geweest, een mega grote buddha boven op een berg, daarna door gereden naar Penang Hill hier kon je met een kabelbaan naar boven en had je prachtig uitzicht over Penang en er waren zelfs wilde aapjes!!

De volgende dag zouden we eigenlijk door reizen naar het eilang Langkawi maar aangezien we allebei niet heel fit waren hebben we het een dag uitgesteld en hebben we even een rustig dagje gedaan.

Maandag 17/8 zijn we dus verder gerezen naar het eiland Langkawi met een boottocht van 2,5 uur en ik kan je vertellen het was niet een fijne boottocht. Maar eenmaal aangekomen op Langkawi werden we naar het hostel gebracht waar we verbleven de komende dagen. Een erg schattig hosteltje met als uitzicht koeien en kipjes die rondlopen! We zijn eerst lekker naar het strand en in de zee gezwommen want dat hadden we nog niet gedaan sinds onze reis. Dinsdags 18/8 hebben we een scooter gehuurd en hebben we het eiland even verkent. Zo zijn we naar de Skybridge geweest, eerst met de steilste kabelbaan naar de top van de berg en daar hadden ze een brug gemaakt waar je dan prachtig mooi uitzicht had. Na dit wilde avontuur hadden we het erg warm en zijn we naar een waterval gescooterd, de Seven Wells, heel helder en vooral verkoelend water. Daarna nog even wat over het eiland gescooterd.

Woensdag hebben we eigenlijk weer een lekker strand dagje gedaan, want we moeten toch aan ons kleurtje werken!

Vandaag gaan we ook nog even naar het strand en vanavond vliegen we door naar Kuala Lumpur en daar verblijven we voor 1 nacht en morgen vliegen we door naar Bali!

Dikke tût vanuit Langkawi!

• 20 Augustus 2015 - 06:22

Heit:

Mooi verslag Naomi al heel veel beleefd in die eerste week blij dat we regelmatig contact hebben. Tut van heit

• 20 Augustus 2015 - 07:11

Stasja:

Wat leuk om te lezen en al veel gedaan zo in de eerste week zeg! Heel veel plezier en geniet ervan dikke tut terug uit vinkeveen hihi

• 20 Augustus 2015 - 20:16

Mem:

Wauhhhh..wat heb je al veel gedaan en wat een prachtig land!! En de wensboom ook zo leuk...wens horen we later wel haha...mooie foto's van mooie meiden.dikke tût van Lemmer..nu in Glemmermood